tisdag, augusti 30, 2005

Blåsningen

Billström, du har ju lyckats lura oss alla. Jag mitt pucko som röstade in dig Stadshusets kärna under den falska tron att du trodde på det du sa. Vilken bluff, du visste hela tiden att det skulle bli trängselskatter men låtsades bara som om det regnade. Jag har nu lärt mig att inte ta sossars löften på allvar. Men vilken dyr läxa det blir. Inte nog med att jag får betala 12 kronor litern när jag skall färdas ut till mitt underbetalda jobb längst ut i Värmdö, dessutom blir jag nu tvungen att betala straffavgift för att jag sitter i bilkö. Alternativ? Skulle en tvärbana som inte har gått på en vecka, en grön linje som aldrig kommer i tid och Värmdöbussar som alltid är försenade kallas alternativ? Skärp dig, jag har faktiskt annat att göra än att tillbringa min så kallade ”fritid” i en oduglig kollektivtrafik full med sura busschaufförer, övernitiska kontrollanter och rysspumpade väktare. Jag undrar om överbetalda sossepolitiker behöver betala trängselavgifter? Skulle inte tro det, dom är ju viktigare än vanligt folk. Nåväl Annika, du behöver inte ha dåligt samvete för att du ljög väljarna rakt upp i ansiktet, för i nästa val ska jag se till att rösta bort er. Hoppas bara att nästa majoritet ser till att hålla sina löften.