onsdag, oktober 19, 2005

Hej igen F!

Hej Devrim, Gudrun, Sofia och alla ni andra.

Jag är en av de personer som ni sjunger om i er kampsång.
Jag reciterar den här nedan så att ni vet vilken sång det är som jag menar.

"SNUBBE GUBBE

SNUBBE GUBBE JÄVLA MAN
FÖRSTÖR VÅR VÄRLD HELT UTAN SKAM
VÅLDTAR, KRIGAR, SLÅSS OCH FÖRSTÖR
FATTA ATT DU INTE KAN ELLER BÖR
TA MIG PÅ FITTAN NÄR DU BLIR KÅT
ELLER PÅ BRÖSTEN NÄR LUSTEN FALLER PÅ
JAG HATAR DIG DU JÄVLA MAN
DU TROR DU VET DU TROR DU KAN
ALLT OM KVINNOR ALLT OM VÅRA LIV
MEN DU VET INGET SÅ TA ETT JÄVLA KLIV
TILL SIDAN, TILL KANTEN, STÄLL DIG VID RANDEN
RAMLA I, DET SKITER JAG I
VÅR NU ÄR DET VÅR TUR,
DET HÄR ÄR VÅR REVANSCH
VI SKA VISA DIG,
NU TAR VI VÅR CHANS
DU GAV DIG ROLLEN SJÄLV SOM GUD SÅ JÄVLA PATETISKT,
JAHA SÅ DU HAR KUK ÄR DET SKÄL NOG ATT TVINGA PÅ MIG IDEAL
FÖR DIN EGNA SKULL OCH EGNA JÄVLA VÄLBEHAG
JAG SKA VISA ATT JAG KAN, BÄTTRE ÄN DIG
ÄVEN FAST JAG ÄR EN 'KORKAD, LITEN TJEJ'
SNUBBE, GUBBE JÄVLA MAN
BÄST DU BÖRJAR SPRINGA
FÖR HÄR SER DU EN KVINNA
SOM HATAR DIG SÅ MYCKET
VI SKA SLITA DIG I STYCKEN"

Jag har tre frågor till er som jag hoppas att ni kan besvara:

1) Hur har ni tänkt att jag ska kunna rösta på ert parti när ni har slitit mig i stycken?
2) Är det ett uttryck av mitt kvinnohat att jag uppfattar er som psykopater?
3) Hur kan ni egentligen rimma "Man" på "Skam" och "Mycket" på "Stycken"?

Med vänlig hälsning och hopp om svar, Martin Ekdahl.
http://betongkopf.blogspot.com

***

Mikaela Robsahm - informatör på F! låter svara att sången handlar om våldtäkter och är tagen ur sitt sammanhang samt att Radical Cheerleaders är ansvariga för den undermåliga lyriken. Detta låter ju jättebra, jag tycker inte heller om våldtäktsmän och förstår att människor känner sig mordiska inför tanken på sådana typer. Men, jag kan ändå inte undvika att fundera "tänk om man hade bytt ut ordet MAN mot exempelvis MUSLIM". Var går egentligen gränsen för hets mot folkgrupp? Är det okej att hetsa till våld mot alla gubbar och män däför att vissa gubbar och män är mördare och våltäktsmän? Jag anser inte det! Jag tycker att ett parti som på sina möten tillåter öppna mordhot mot delar av folket har överskridit gränsen för yttrandefriheten. Detta är så intressant att jag funderar på att göra en anmälan till DO för att få se vad som egentligen är okej att säga innan man gjort sig skyldig till allvarliga kränkningar. Med andra ord - framtiden får utvisa om F! är ett parti med demokratiska värderingar eller ej.