tisdag, oktober 04, 2005

Flygvärdinnor ÄR onda

I USA har det blåst upp en strid om Jodie Fosters nya film "Flightplan". De amerikanska flygvärdinnorna tycker att det ges en skev bild av deras yrkesgrupp därför att en värdinna i filmen säger att "det är okej att hata passagerarna". Det var det löjligaste! Tänk om pizzabuden, poolkillarna och vaktmästarna tog lika illa upp varje gång det ges en skev bild av deras yrkesgrupper i filmer och på teve. Störtlöjligt. Dessutom vet varenda kotte som någon gång har flugit med Ryan Air att flygvärdinnor ÄR onda. Finns det någon som nån gång har haft en positiv erfarenhet av det irländska företagets flygpersonal så får ni gärna höra av er till mig så att jag kan genomföra en kombinerad lögndetektor-/sinnesundersökning.

PS. Jag tar tillbaka allt positivt som jag möjligen kan ha skrivit om digitalteve efter att skärmen igår natt blev helsvart då jag skulle se på ... eh.. ett teveprogram. DS