måndag, oktober 03, 2005

Vägra betala licensen

Nu släcks det analoga tevenätet ned bit för bit över hela landet med början i Gotland. Jag är personligen en av de som har haft digitalteve en tid och som uppskattar det digitala teveformatet. Jag förstår mig inte på allt gnäll om att det skulle vara så krångligt med digitalteve? Däremot tycker jag att det är bortom all sans att Radiotjänst ska ta våra pengar för den medelmåttiga "fria" television som SVT producerar när vi samtidigt är tvungna att betala för digitalboxabonnemang och parabolantenner. Varför ska vi betala både Robert på Boxer och snigelögonen i Kiruna för en och samma tjänst? Det där får Radiotjänst och digitalbolagen reda ut på egen hand i så fall. Jag är inte road av att titta på SVT och vill heller inte betala för det. Tacka vet jag TCM och Cartoon Network. De kanalerna betalar jag gärna även i fortsättningen för att få behålla.